نقش انتخاب دریچه هوا در سیستم های تهویه مطبوع محیط

دریچه های هوا یکی از اجزای سیستم های تهویه مطبوع می باشد که با توجه به انواعی که دارد وظیفه توزیع هوا از کانال هوا به بخش های مختلف ساختمان از طریق دریچه های رفت، برگشت هوای به کانال برگشتی جهت تهویه مجدد یا خروج از چرخه از طریق دریچه های برگشت و چرخش هوای اتاق از طریق دریچه های پادری را بر عهده دارد. در این مقاله به بیان پارامترهای مهم در انتخاب دریچه هوا پرداخته شده است.

دریچه های هوایکی از اجزای سیستم های تهویه مطبوع می باشد که با توجه به انواعی که دارد وظیفه توزیع هوا از کانال هوا به بخش های مختلف ساختمان از طریق دریچه های رفت، برگشت هوای به کانال برگشتی جهت تهویه مجدد یا خروج از چرخه از طریق دریچه های برگشت و چرخش هوای اتاق از طریق دریچه های پادری را بر عهده دارد.

دریچه های هوا معمولاً در شکل های مختلف گرد، کروی و چهارگوش تولید می شوند که هر کدام از این موارد زیر شاخه های متنوعی دارند که در موقعیت های مناسب خود استفاده می شوند. به عنوان مثال دریچه های نوع جت دیفیوزر (دریچه کروی) جهت پرتاب هوا در فواصل بیش از ۶ متر کاربرد دارد و معمولا جهت نصب در سقف سوله ها، کارخانه های صنعتی، مجتمع های تجاری و ...  توصیه می گردد.

ایران دریچه تولید کننده دریچه های دریچه روشنایی سرویس ، کلاهک پشت بام ، دریچه دیواری دوطرفه ، لوله فلکسیبل و کمبی ، دریچه خطی اسلوت ، دریچه درب بازدید ، دریچه خطی، دریچه دسترسی فن کوئل ، دریچه 4 گوش اتاق عمل برای ارتباط با ایران دریچه به قسمت ارتباط با ما مراجعه نمایید.